dimarts, 16 d’octubre de 2012

Qui és qui?: Fran Calvo, psicopedagog i educador social


La secció Qui és qui? vol ser una excusa per donar conèixer Educador@s de Girona, és a dir la comunitat educativa que exerceix en terres gironines.

Estem convençuts que al llarg del temps i si ho fem prou bé, tindrem un ampli ventall d’entrevistes que presentades en forma de narració en primera persona, com la que us oferim avui, ens donaran una visió panoràmica del ventall professional de casa nostra.

Investigar incorporant la figura de l'educador social és molt interessant

Sóc en Fran Calvo Garcia, nascut el 15 de maig de 1978 a Barcelona tot i que he viscut tota la vida a Badalona.

Visc amb la meva dona a Malgrat de Mar i treballo a Girona.

Sóc music.

Baterista.

I estudio l'instrument i toco en varies bandes.

També corro... o faig running, depenent de la generació que ho llegeixi.

Vaig estudiar Educació Social a Barcelona entre el 2000 i el 2003, un postgrau en maltractament infantil i juvenil i em vaig llicenciar en psicopedagogia a la UdG l'any 2010.

M'agradaria doctorar-me algun dia.

He fet molts de cursos, jornades, seminaris, etc i sobretot m'he especialitzat molt en temes relacionats amb les drogodependències i les addiccions en general.
La meva experiència de voluntari es desenvolupa a Badalona, col·laborant amb l''associació juvenil la Rotllana, on educadors i educadores socials treballen per les oportunitats del joves de Badalona, els quals, per posar un exemple, són els qui menys van a la universitat de tota Catalunya.

Professionalment, treballo des de primer de carrera i he estat a diferents centres de menors (acollida, residencials, penitenciaris, etc.) des d’aleshores fins a que l'any 2006 em vaig incorporar a la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de Girona, en el servei d'Atenció a les Drogodependències.

Des d’aleshores treballo com a membre de l'equip tècnic i terapèutic desenvolupant la teràpia en col·lectius especialment febles com ara sense sostre i usuaris de drogues que s'injecten al carrer en barris deprimits.

També treballo amb famílies de joves i amb joves consumidors de drogues, assessoro municipis en el seu desenvolupament de plans de prevenció de drogodependències, col·laboro amb la universitat, investigo una mica, dono classes de formació especialitzada en drogodependències... en fi... faig el que puc...

Ara mateix estem preparant una investigació interessant i important.

Investigar incorporant la figura de l'educador social és molt interessant.

Jo he tingut l’oportunitat d'aprendre molt sobre aquest àmbit a la feina a l'Hospital i m'agrada potenciar-ho segons les meves possibilitats.

Pel que fa a allò que professionalment voldria aconseguir per a la societat, és curiós com va canviant aquest plantejament amb els anys d'experiència.

Sent totalment sincer, m’agradaria poder fer millor la feina que faig i així aportar el meu granet de sorra en un context proper i real.

Ara mateix, en aquest moment de la meva vida, no estic per a utopies més enllà de les quotidianes (que per ser utopies tangibles, no ho són menys).

M'encanta la formació.

Fer de docent és una experiència genial i crec que poder utilitzar en un mateix espai formatiu l’experiència professional i els coneixements tècnics adquirits és una oportunitat molt maca i crec que els alumnes ho aprofiten i agraeixen molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada